JA; JÄVLAR!

Man blir aldrig klok på ungarna sina, eller jag blir inte klok på min unge...
Unge herr Mr Andersson.
Tokslockande åtta i går.
Jag fixade ihop en skål "Lotta och blandat", dvs lite ost, kex och smågodis plus alltid när jag ska sätta mig framför tvn så kommer jag på att pyssla med tusen andra saker först, precis som jag drar mig för att kolla.
Aja, vad hittade jag på igår?
Pillade ihop alla duplobitar som låg överallt, en tom i toan men den kastade jag...
Sedan fixades det lite med tvätten.
Jo, så kom jag på att klippa håret, bara det tog 45 minuter, men det som i mitten av grav var som en älvas ser nu ut som ett skatbo. Bon älskar att riva och greja i mitt hår plus att jag har mina luringar på att bebben tar all näring ifrån mig.
Aja, klockan var en bra bit över nie när jag skulle precis ta min skål och sätta mig, då hör jag lillstakarstrollet hosta och hulka.
Han kräks!
Springer snabbt för att upptäcka att han faktist sitter upp och spyr, jag som är helt nojig på folk som ligger å sover och spyr.
faktum är att Kent gjort det en gång, det är fruktanstvärt!
Men nu, skiter i att Bon är full i kladdig spyda, tar upp en gråtande trollis ropar på Kent som får fixa sängen medans jag fixar och tvättar Bon.
Överöser han med berömm att han satte sig upp, lillen är ju knappt vaken nu medans han får ny pj.
Pappa Kent bäddar rent och Bon somnar så fort jag lägger han i sängen.
Lägger mig gör jag med och håller min skatt jättelänge, det finns inge värre än när man spyr.
Trollis vaknar 4....
men vänta!
Bara för att få ny blöja och lite att dricka, gissa när han vakanr nästa gång?
730!
Det har inte hänt på sisådär 400 år!
Fattar inte ännu..
Aja..


Bilden tillför inget.. Bara kolla!, jag vågar! Plus vilken skillnad det är!
Längtar halvt ihjäl mig!


ja kolla!

Fick massor rabbatcheckar från pampers, hela 6 st plus ifall Libero får fingrarna ur...så hinner jag få en 50 "spännare" där med.
Kärt ämne föreldrar och böljor, nja inte kanske...
Men vilka är era favoriter?
Vi har väll inga speciella, billiga.
Bambo är faktist nästan bäst för vårat troll.


PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Malin

Glad Påsk!!!!! =D

2009-04-10 @ 10:12:53
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: johanna

God kväll!

Vilken duktig son du har som satte sig upp... Jag är minst lika rädd som du när ungarna kräks och sover. Det innebär också halvt sömnlösa nätter. Men what the he..! Det är livet som småbarnsförälder!

Jisses vad nära det är nu tills den lill* tittar ut... Aj så spännande! Och det här med hår... Såg häromdagen att jag har superkort hår på sidorna av luggen, precis som om det är någon som har klippt mig när jag sovit... Kanske blir kort stubbat hår snart?! Eller varför inte en snygg hockeyfrilla?

Mina favoritblöjor är Pampers, utan pardon. Libero har förmågan att läcka, fast dom har bättre "stuns" i blöjan. Tyvärr har jag inte provat några andra..

Ha en skön kväll och försök att luta dig tillbaka i soffan en halvtimme och glo på tv...

/Johanna

2009-04-10 @ 19:37:33
URL: http://mumsans.blogg.se/
Postat av: tessa

Ååååh kräk... :/

Joo tänkte höra ang. syskonvagnen - har ni fixat? Vi har ju som sagt annars vår (välanvända men fullt duglig ;D) här ute bara ståendes i garaget... ;)

Kram/Tessa

2009-04-10 @ 23:48:28
Postat av: ★ katta ★

Vi kör bara libero till vår tjej, det enda som är bra och funkar.

2009-04-13 @ 18:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0