IBLAND...

.....eller kasnke ganska ofta...
Vadå?
Jomen, jag...
En natt för väldigt längesedan, vi bodde i lägenheten i Bosvedjan och jag hade trollis i magen.
Jag tänder aldrig lampor mitt i natten, är lite ljuskänslig när jag inte är riktigt vaken så det var nästintill kolsvart.
Tycker jag ser katten i hallen och böjer mig ner för att klappa henne....
Hmmm, det var inte katten utan våran vita dammsugare jag står och klappar där mitt i natten.....
Imorse hände en sån grej igen...
Fast det var inte jag.
Kärleken...
Jag brukar smeka han lite på ryggen och ge han en kram innan jag kliver upp för att hålla koll på skogstoket. Min kärlek är ganska skrovlig på ryggen men denna morgon var han len som en baby på sin rygg, var bara tvungen och undersöka närmare.
Hade han använt nån mirakelkräm?
Noooo, han hade lagt sig under lakanet...vi har sånntdär supermjukt lakan.
Jag bara skrattade....=-)
Frågade han när han vaknat varför han låg under lakanet.
Han svarade, men det var så mörkt och jag drog bara på mig allt som låg på min sida...
hihi...=)



Nått annat..
Detta måste ha varit universiumets längsta dag.
Trollis som vi la åtta, helt utan problem och han somnade nästan genast vaknade sex istället för halvfem. Helt underbart!
Sovmorgon!
han fick ny blöja och lite majsvälling som han "nuttade" i sig samtidigt som vi tittade på tvn, jag somande till lite då och då men Bon satt hela tiden jättefint och småskrattade åt gubbarna på tvn.
Halvåtta hade jag vilat ögat igen och jag hör...göt....göt....göt..göt....göt...
Så det var bara att fixa till frulle.
Sedan vart det lek till kl 10 då vi tog en vilopaus.
Vaknade inte fören ett....
Hittils hade dan gått fort men nu...
Vi åt lunch, gick ut en sväng och pluade på. Hängde och tog ned tvätten som var ute.
Åt mellis ute på altanen sedan gick vi in och fortsatte leka.
Kom på att skruva fast dörrarna till bokhyllan.
Sa nej och ajabajja säkert 3 tusen gånger.
Slutade med att Bon skulle sitta i mitt knä.
men alla dörrar kom upp tillslut.
Tittade på klockan och fattade inte, den var tre!
Inte mer?
vi som gjort så mycket......
Aja...både jag och Bon var trött igen....
Så vi satt oss i soffan, läste lite bok för han.
Han är så impad av att jag vet vad allt heter och han vill veta allt.
- Ä där? Titta. Är där?, Mamma, titta! Är där?
Det är jättekul att läsa för han och böckerna är han favvoleksaker.
Fixade till lite middag, Bon somande nästan i sin matstol när jag grejade till en tacolasange.
När pappa Kent kom hem blev det kramkalas som vanligt.
Vi åkte iväg en sväng till mediamarkt, Kent hade hört ett nytt band som han ville köpa skiva med. Vi hittade inte. Var när att köpa en dammsugare, vi ska ha en på varje väning och hade tänkt att den nya vi köper inte skulle kosta så mycket, hittade en för 400 spänn. Det stod s-bag på den men av nån anledning hittade vi inte påsarna så då sket vi i det.
Vi har haft jätteproblem med dammsugare.
Tre st har vi haft, tre sånna billiga.
När vi ska köpa påsar så har det inte funnits, de har gått ur sortimentet....
Så då köpte vi en lite dyrare som har s-bag. Har inte varit nått problem att hitta påsar plus att den är bra.
Får väll kolla efter en i mellamklass.
Är ju bra att kunna ha en uppe och en nere.
En annan grej vi måste fixa innan bebben kommer är en ducshstång nere, men det är lätt ordnat.
Bon satt ofta i "rock.a-totten" i badrummet medans jag duschade. Han skratte gott när han fick lite vatten på sig..=)
I helgen ska vi kolla och ev köpa utemöbler.
Varför ska de vara så dyra?
Aja, vi har ett bord men behöver fåtoljer och en soffa.
Har ett fint presentkort på Bauhous plus att Kent har stålars.
Så sköt att sitta ute.
Ja, jävlar va jag svamlat på....
God natt och ta hand om er!




PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Mia

Har ni kikat på utemöbler på rusta?

Vi köpte våra där. Och jag är supernöjd!



24... det är ganska stort med tanke på att han kan ha 80 i kläder än. ;-)

Leo har 25. Och han har stooora fötter anser jag.

2009-04-03 @ 21:36:49
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0