DATATROLLET

Jodå, han blir som far sin.
Lillharigetrollisbon.
Harig?
Yeep, det är han våran son.
Nyfiken, ännu mer.

Bon hade väldigt svårt för att somna igår.
Han som brukar sössa sju-åtta.
Låg å filurade på till nie, då fick han gå upp ett tag och va med tills jag skulle lägga mig strax efter tie.
Jippi, tänkte jag, nu kan en annan vänta sig sovmorgon.
Jo, visst....
kvart över fem kvittrande han upp, var han helt ovetande om när han somnade?
Jag fattade inget...
Aja, Bon fick majsvälling, jag fick ligga soffan.
Vila öga när jag hör han gnälla, jag säger sömnigt att har du tagit dig upp i fåtöljen så får du ta dig ned.
Varav han börja skratta och jag hör piiip piiiip piii piiiiip och Bon som skrattar och upprepar bara allt högre, ä dedär?
Slår upp mina blå och upptäcker att trollis ligger fosterställnig över databordet och klickar som en skogstogig på musen varav det där piiipljudet kommer till.
Bon är skitnöjd.
Jag?
Plockar ned han snabbt och inser att han måste ha klättrat som en bergsbestigare för att ha kommit fram.
Måste ge han cred för sina färdigheter men inget berömm får han för han har ju gjort nått som han inte får.
Men.
Det är ju vårat fel att stolen stått där den står och tänk, han hade ju kunnat klättra ännu högre och ramlat ned och gått sönder.
Och det är ju inte trollis fel hur vi har möblerat.
Han ser ju bara fördelar med allt.
Så är det.



Vad gör man med en billjon duplobitar?
Just nu får de ligga.


Jag?
Trött, tröttare, tröttast....
Känns som jag "jagar" tid för att få sova.
Ska lägga mig strax.
bebben?
Känns som den är på G ut hela tiden, är helt nojig när jag ska duscha.



Svar till Tessa, vi har hunnit köpa syskonvagn men tack för erbjudandet!





Snart så, går in i vecka 36 imorgon!

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Malin

GLAD PÅSK! =D

O då blir dom dagiskompisar! Det finns bara en småbarnsavdelning =) Det är så bra personal där! Anngreth är allas favorit (och min tremänning ;P).

Vi har varit och kikat på hus på alnö och vi vet väl till sommaren om vi fkyttar dit=) Vet du om något??



Kram

2009-04-11 @ 23:00:34
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0