Ons och tors...









Igår for vi äntligen ut till IKEA med mormor. Som vi har snackat om att göra det.
Jag hittade nytt härligt täcke.
Har förespråkat att duntäcke är de bästa valet plus att vi har både vinter och sommarvarianter.
Men när vi blivet föreldrar så känns den andra sorten mer hygienisk.
Plus att när jag var gravid så hatade jag det där "prasslet" som blev av dunet.
Det låter ju inte jättemycket direkt men det räckte för att jag skulle få ett bryt.
Hittade en vit badrumsmatta som idag har hunnit få svarta fläckar, dock kostade den bara nie spänn så det är rätt ok..
Åt mat på IKEA.
Det är hyfsad mat där men det är så trist att maten hinner bli kall innan man ens satt sig. De skulle ha sånt där tallrikslock som de har på sjukhuset.
Det är ju godare med varm mat.
Bon tyckte det var jättekul att åka omkring  på IKEA men tillslut somnade han.
Vart trött själv med.
Idag åkte vi till öppna förskolan i skönsberg.
Andra gången och vi hade mycket trevligt.
Det känns liksom så avslappnat.
Det är faktist bättre än på stor och liten som kyrkan håller i tycker jag.
Lugnare på nått sätt.
Kan ju va för barna är lite mer lika ålder när vi går till öppna förskolan, de är som på samma nivå.
Osså märks det på Bon att han gillar att vara med andra barn, han vill liksom leka med dem..=)
Är jättetrött för "hålligångdagar" blir det inte mycket sömn för min del på dagen. Det blir en tidig kväll.
Men det är sånt som ingår i föreldraskapet. Kliver man upp mellan 5-6 på mogonen så är man bara dum om man tror att man kan vara uppe länge som när man inte var förelder.
Jajustja, Bon går allt mer för varje dag som går. Flest steg blir det ifall han håller i en kloss eller nått...hihi, han är för underbar!
Det är så kul att se han för han är så försiktig när han är ute och är "radiostyrd"...ja, undrar när det "släpper" och han kutar runt här?
Träffade en vän när vi var ute å gick och hon berättade om när hennes som kom på att men kunde springa... Då sprang han hela tiden...det lät så jobbit..
Näää, orka!
Ha en underbar helg!
Kanske syns vi en dag och jag hoppas du mår toppen för det gör (nästan) jag!

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja vi har börjat gett 1 års i tetror, pulver har vi kvar i 8 mån.. Så vi har inte blandat nåt. Orkar inte blanda på natten utan då får han från tetra.. Iofs skulle man ju kunna blanda från tetrorna men vi har inga 8 mån hemma. Men han har även fått 1 års på dagen, och då verkar det ha gått bra.

Får se hur det går inatt om det blir bättre. Men han vaknar ju alltid och äter 1-2 ggr i alla fall.. snark snark..

2008-10-23 @ 21:30:04
URL: http://ecin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0