Skogen....

.........var inte precis som vi tänkt oss. Vi tog oss en skogspromenad med moffan häromdan.
Jag som är uppväxt här i Bosvedjan och lekt en massa i den underbara skog som finns "granne" med oss fick ett bryskt uppvaknande.
Alla härliga träd var helt avverkade och den mysiga bäcken som jag och mina vännen sprang till för att leka i var som ett minne blott.
Plus att vi som trodde att de skulle va en enkel match att styra barnvagnen i skogen...
Som tur var vi tre som kunde bära vagn och helt otroligt sovande Bon. De guppade och hade sig som hela havet stormar men Bon sov hela tiden.
Men nu har vi tagit skogsvägen med vagnen ivarjefall.
Nästa gång får trollungen komma hem i bärselen istället.
Men det känns så otroligt ledsamt att Bon inte kommer få den underbara möjligheten att få leka i skogen som vi gjorde när vi var små.
Det känns faktist piss.
Nåväl, det finns säkert lekar som passar i ett kalhygge.....



Än så länge så ser det ut som skog, va?



Men inte nu....



.....jag vill bara gråta, jag känner mig som "hästmannen" när de skövlade hans skog...

PÖSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0