Varför ens försöka...

Igår missade väll ingen att det var lucia?
Inte vi heller.
Tänkte att efter middan så skulle vi dricka lite glögg och baka pepparkakor. Värmde glöggen och tog fram kavel och några glas. Vi äger inte pepparkaksformer utan går på känsla istället. Men om ingen kännsla infinner sig så får man ta ett glas och göra pepparkakor med istället.
Bon ville genast ha kaveln och säkert ha den som vapen eller kasta ned på golvet så jag höll i den i ena endan. Men hua vilket liv det blev på trollungen då.
Det enda som hjälpte var att ge han lite pepparkaksdeg som han gladeligen och snabbt pulade i sig.
Så allt detta som skúlle vart myspys blev istället grin och hysspyss.
Bakade fort fort.
Bon och pappa Kent fick gå till vardagsrummet och leka istället...



Idag?
Ska vi eller rättare sagt pappa Kent och min pappa köra så många flyttlådor dom hinner och orkar med. De står i förådet som är nere i källaren så de behöver inte bära så långt.
Jag, Bon osså ska jag ringa och fråga mamma om hon vill hjälpa oss att packa upp. Vi har säkert 40 flyttlådor med grejer i och då känns det ganska onödigt att köpa flera, bättre att använda de som finns.

PÖSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0