Spännande!

Jomen det är ju faktist det.
Nu är det inte länge kvar tills vi har nycklarna till vårat hus.
Känns lite som vi kommer bli "vuxna" då.
Hittils har det som bara varit på lek.
Jobbit att jag inte kan hjälpa till att bära så mycket men det kommer bli jag som står för största delen när vi ska flyttstäda så då år det "jämt ut".
Vi fick "amorteringsfria"lån tom 1 juli.
Det känns bättre.
Plus att jag ska ringa den bank som vi har lånet på lägenheten och kolla om de lånen med kan vara amorteringsfria ett tag.
Just nu känns det som det kan ta tid att få sålt men i juli måste vi ha sålt lägenheten.
trollungen nr 2 har nästan fått sina namn men det kommer vi inte avslöja fören vi sett om namnen passar. Vi har både ett pojknamn och ett flicknamn.
Bon kom vi på tidigt men vi behövde se om det var en Bon som tittade ut.
Då hade vi inte kommit fram till något tjejnamn så vi hade tur.
Och det har vi verkligen.
En otroligt jobbig sak att läsa för mig är journalen om Bons födelse.
Jag som hade fullt upp med att få ut Bon.
Allt gick ju så vansinnigt fort.
Vattnet "gick" kl 12 sedan kom värkarna kl 13. Åkte då till förlossningen och de tittade mest bara på mig och konstaterade att så ont hade jag inte åk hem igen och kom i morgon kl 9.
Jo, visst.....
Var tillbaka till förlossningen 1740, var helt öppen.
Krystvärkarna kom 2000.
Men tydligen gick det inte bra, Bons hjärtljud sjönk hela tiden och han hotades av fosterasfyxi. Och vad tusan är det? Jo han hotades av syrebrist!!
Jag vill bara gråta varje gång jag läser den meningen.
Men de var snabba med läkare och sugklocka.
Bon var tyst först när han kom men efter frottering så skek han som bara den men han var för trött att äta nått, han ville bara sova.
Undra hur fort nästa unge kommer?
Nä, nu är det tack och godnatt.
Ska fara till öppna förskolan och äta gröt imorgon så då blir det ingen morgonvila.

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Mia

Bara ni inte tar tuva så är jag nöjd. :-P

Men det kanske aldrig blir nån tuva här ändå.... Man vet ju aldrig. :-D

2008-12-09 @ 21:35:17
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: victor

Hej,Jag skriver om åldrandet och hur vi ska göra för att besegra åldrandet och leva i tusentals år, Åldrandet är en sjukdom som dödar massvis med gamla människor varje dag,alldeles i onödan har det visat sig.Kolla gärna in min blogg:)

2008-12-09 @ 21:54:06
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0