Avslutning 1.0

Det kommer fler, jag lovar!
Men igår var det avslutning på babysången, de hade gjort så mysigt för ungarna och oss föreldrar. Det blev ingen sång därimot gick vi upp till kyrkan och fick lyssna på lite sånger och tända ljus till nån vi saknade. Jag tände ett till min älskade farfar.
Sån underbar människa han var. Finns inget ord som kan beskriva honom.
Och han var stark, har tappat räkningen på alla hjärtinfarkter han hade men överlevde allihopa gjorde han.
Nåväl....
De hade fixat med jättegod fika, skinka, rödbetssallad nammanmmanmm..=)
Hade jättetrevligt, hamnade brevid en mamma och hennes dotter som bor i ljusta. Så vi pratade en massa.
Idag for vi tidigt hem och packade upp lite, eller jag packade Bon sov sina 2 timmar ute på altanen. Och inte vet jag om jag får skylla mig själv som inte kan planera bättre.
Bon sover verkligen minst 2 timmar på morgonen.
Men när min mage börjar kurra så har det gått 2 timmar och så vaknar han.
Så lunchen blev lite sen.
Skulle fortsätta packa upp lite men eftersom Bon ville följa mig hela tiden,( vilket inte är så konstigt han har ju inte varit hemma så många gånger.) och det var lådor lite överallt så han kunde inte följa mig som han ville så blev han jättearg tillslut.
Så jag fick sluta med det jag gjorde och tog fam en madrass plus massa böcker så satt vi och mös istället.
Bon hann bli trött och jag värmde hans välling och vi begav oss till lägenheten.
Sov hela vägen hem men som oftast vaknade han såklart när jag skulle bära upp han för alla trappor.
Så istället för 2 timmars eftermiddagssömn blev det bara 30 minuter....Han totalvägrade sova nått mera, men gick med på att titta på  playhouse så jag kunde få vila nån minut.
Somnade dock genast för natten men det var inte så konstigt...
Och mer till intesseklubben.
Nu har Bon sovit till 6 istället för 5.
Och eftersom han får välling då så blir klockan närmare 7 när vi kliver upp.
Nån enstaka gång har han vaknat runt 3 men då har blöjan varit dyngsur och inga problem för han att somna om, han tom nynnar "vyssan lull" för sig själv tills han sover..=)
Men jag ska väll inte klaga, Bon sover ju hela natten. Har vänner vars barn inte gör så och det kan ju inte vara kul alls det så jag kliver hellre upp tidigt än har avbruten sömn hela natten.
Ni gör det bra som orkar.


PÖSS!


Kommentarer
Postat av: Annelie i Kramfors

Vad härligt att ni har börjat flytta. Jobbigt men fantastiskt att få flytta in i sitt eget hus =)

Vagnen du hittat såg ju ut att vara väldigt praktisk, en sån tror jag kan vara ett bra köp.

Hoppas att du/ni mår bra.

Kramar Annelie

2008-12-18 @ 06:13:30
Postat av: Lotta

Ja du jag skulle GÄRNA kliva upp 06 om jag fick sova hela natten!!!

Inatt fick jag faktiskt sova, M tog honom. Så jag sova mellan 23-08.. LYX LYX!



Sover Bon alltså 2 h på förm. och efterm.? Eric sover en gång om dagen nu oftast, har jag tur blir det 2 h..

2008-12-18 @ 10:01:51
URL: http://ecin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0