Tuff?

Det finns (nästan) bara en sak som retar mig som *F*. De är bekanta, dvs sånna som VET vem jag är men INTE har mage att säga hej.
De måste bara finnas en orsak och det är att NI har så väldigt dåligt självförtroende så ni knappt vet vad ni heter.( Och fula är ni med...*asg*...detta var ett skämt för er som inte har humor.........)
Jag var bara så tvungen att skriva det, de har stört mig så länge.
Ni som känner träffade ta nu in detta och fundera på hur ni vill bli bemötta.




Vad hände idag då?
Hjälp!
Kent är inne på sin SISTA vecka av sin 2 månaders ledighet. Det har gått så fort. För fort.
Han kommer när Bon börjat på dagis och jag börjat jobba ta ut nån dag i veckan, det kan ju bli jätteskönt för jag är ju ledig mycket när jag jobbar. Det är ju så vansinnigt underbart att få bara vara vi tre! Finns inget bättre.
Plus att när Kent jobbar så får han knappt se sin underbara son för han kommer hem runt halv sex och Bon vill sova runt sju. Så det är inte många minuter per dag.
Yepp...
Idag gjorde vi av med lite pengar på mat. Vi som brukar handla flera gånger i veckan måste börja handla 1 gång i månaden istället. Jag tror inte Bon kommer gilla att va på nån Supermarket flera gånger i veckan när han blir äldre. Och det kanske inte kommer finnas tid när han går på dagis och vi jobbar. Då måste vi ju verkligen ta vara på tiden och bara vara när vi är lediga.
Vi tyckte vi handlade massor, det blev sex kassar. Få se hur länge det räcker.
Det är ju inge kul att handla för mycket när vi inte har plats för det i våran minifrys plus att det är så jobbigt att bära upp alla kassarna.
Kent kommer åka å köpa snus nån gång i veckan på Ica Maxi (en stock snus kostar 180 spänn där!) så då får han kompletera med lite mjölk och sånt..


Bon sov i natt med!!!!!!
Vi hoppas att det har vänt tillbacka nu men vi tar fortfarande en natt i taget.
Plus att han verkligen fått fin rytm på dagssovandet.
Först sover han från senast kl 830 till ca 10(ibland längre. Men vi försöker att han ska få lunch vid halvelva). Sedan vill han sova runt 14 till 16. Och tack och godnatt blir det senast 20. Och sedan pigg och glad kl ca 6.
Jag hoppas att detta är de rutiner som kommer hålla. 
Även fast han vaknar så tidigt så är det ju bra tid när han ska börja dagis.
Vad gör ni när era småbäsar sover på dan?
Oftas så sover jag med.





Gotrollis vill bara va med mamma hela tiden..=)


Hörrö! Ge hit!


Kan jag inte få låna, då?


PÖSS!





 

Kommentarer
Postat av: Lotta

På morgonen sover jag ibland, men inte mitt på dagen så ofta. Vi är oftast borta/ute nånstans då så det passar sig inte att jag oxå sover ;)

2008-08-26 @ 21:03:43
URL: http://ecin.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilka söta bilder på Bon!

Visst är det roligt att försöka knäppa kort när dom bara ska roffa åt sig kameran?!



Dom där coola jeansen är i strl.2-3år. Så jag hoppas att han ska kuna ha dom ett tag till.

Men det verkar som att Leo redan är för bre över rumpan och låren. Men det kan ju gå till sig. :-D

2008-08-26 @ 21:35:00
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Lotta

Alltså menar du det som är på köttfärsen?

I så fall är det tacosås creme fraiche och ost på, det får ligga under folie tills osten smält, direkt i stekpannan!

2008-08-27 @ 14:44:37
URL: http://ecin.blogg.se/
Postat av: nikita

när albin sover på dagarna är de olika vad jag gör,

ibland passar jag också på att vila, ibland grejjar jag med saker som jag inte kan göra då han är vaken, typ städa grejja me tvätten osv och ibland bara sätter jag mig ner framför datorn med en kopp kaffe och njuter av tystnaden och lite egentid :)

2008-08-28 @ 08:11:21
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0