Spjälskydd.

Det är nått som bara krånglar för oss.
Jag har köpt fem st och ingen är bra.
De är för "lätta" och när trollungen vaknar och tar sitt "ärovarv" runt i sin säng och innan han väcker mig så har han trampat ned hela skiten. Jag har för längesedan slutat dra upp den varje gång den är nere, han sover i sin säng om vi inte hunnit ut på morgonen. (vi har ju trollis som tycker det är skoj att leka vid fem-sex tiden på morgonen men han tar mer än gärna en tupplur vid åtta-nie tiden och sover ca 2  timmar till.)
Men nuså har Bons ena faster sytt ett spjälskydd till oss. Dock var det inte riktigt färdigt och snäll som jag var sa jag att jag kunde fortsätta...
Jag som inte ens kan sy ett par gardiner...
Nåväl, nu så kommer hon och ska fixa till det så vi kan använda det.
YES, istället för att knyta så har hon satt kardborband.
Så då ska vi väll se hur trollis fixar det. Jag är nästan övertygad att det med kommer att bli nedtryckt längst kanterna.....men det är ju värt ett försök.
Har nån samma problem? Eller nån som har ett bra tips.
Jag har funderat på att Bon ska få en vanlig säng men de blir ju lite krångligt när han alltid vaknar innan nån av oss. Då vet vi ju aldrig vad han kan hitta på.
Fast det finns ju inte såååå väldigt farliga saker som han kan göra.
Få se hur det blir.

Vad händer i morgon?
Jo, då ska vi till syster Carina på bvc och Bon ska få visa upp sina färdigheter. Han testar för fullt att stå helt utan att hålla i sig nu!
Plus att han går med stöd, men det ska helst finnas en muta...
Och han kryper så fort nu att det inte är sanning, två kryptag så är han nästan ur sängen våran. Så det gäller att va snabb!
Och "pratar" en massa gör han. När han blir uttråkad så rullar han med läpparna, jag blir nästan helt vansinnig på det ljudet så han slipper bli uttråkat.
Men han kan faktist sitta långa stunder och greja med sina leksaker.
De är ju toppen.




Trollis sov med oss i nästan tre månader, han vägrade sova själv. Titta vad han var nöjd med det!





PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Det där med späjskydd som krånglar känner jag igen. Lilleman använder hela skyddet som någon form av snuttetrasa. Fixar alltid till det innan han lägger sig men 7 sekunder senare så är det "nere" o han har "tjorvat in sig" i det. Har försökt knyta så hårt det bara går men det hjälper inte..Blir bara tok av det iaf!



Vilka söta bilder på lillprinsen! :)

2008-08-17 @ 21:41:39
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ja du vad ska man med spjälskydden till nu? haha! Blir bara mos av det!

2008-08-18 @ 09:51:27
URL: http://ecin.blogg.se/
Postat av: Elin

Men du, vi har satt spjälskyddet lite sicksack mellan spjälorna. inte vid huvudet dock.. så vårt sitter som en smäck! hoppas allt går bra på bvc!

2008-08-18 @ 10:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0