Ops...

Först när jag satte mig här vid datan hade jag tänkt ut en massa som jag skulle skriva men senil som jag är har jag glömt allt så nu får jag inprovisera.
Kan ju vara läge att spela in på mobilen vad som jag ska skriva om..=)
Det har varit en toppen dag!
Bon sov hela natten och vaknade strax innan sex, jag som inte var människa ännu satte på radion och han fick greja på ett tag i sin säng innan jag tog upp han.
Och som vanligt när han grejar för sig själv på morgonen så hade han bajsat.
En gång i sommras när han bara hade blöja på sig så var det ingen vacker syn...
Han hade nämligen tagit av sig blöjan och kackat ner sängen.
Det luktade hell sejtan.
Men han hade inte hunnit kladda nått som tur var.
Men jag fick väcka Kent och vi fick sanera...
Bon var glad som vanlig.
Efter det har han alltid haft på sig nått mer än bara blöjan när han sover.
När Bon sovit sin morgontupplur så åt vi lunch och gick ut till spåret men tog bara ett halvt varv.
De håller på gräver där uppe och man vet ju aldrig vad det kan bli, tänk om de ska bli nya bostäder?
Nån som vet? jag ska luska med min pappa som jobbar med kakyler(dvs han räknar på ritningar, hur mycket olika bygnader ska kosta, han vet om många nya saker innan nån annan.)
Sedan gick vi till City gross och införskaffade till våran tacosmiddag.
Plus lite gotta blev det.
Bon var med hela tiden och hade kul.
Vi kom hem stax innan två coh de var dags för han att somna och det gjorde han med. I
 ca 5 minuter sedan hör jag han hojta, sjunga och ha sig. Han är klarvaken!
Och efter 30 minuters vaggande kom Kent och konstaterade att Bon inte kommer sova nått nu men jag fick gärna göra det om jag behövde.
Men jag sov inte alls bra. men vakande två timmar senare av en gladskit och busunge.
Gladskiten säger- Nu måste vi börja med maten! Om han inte kommer och väcker mig så kan jag sova hur länge som helst och jag blir bara så sur.
Bon hade lekt väldigt krångligt och nästan fastnat under bordet.
Sedan efter maten fick trollungen ett bad sedan tvärslocknade han i min famn efter han fått välling.
Och det är en grej som jag våndas lite över, att han nästan bara somnar för natten med maten i mun. Han kan iförsig somna om när han vaknar på natten utan få nån välling.
Och det känns ju jättedumt att väcka han när han somnat för natten bara för att han ska somna av sig själv, eller är det fel?
Nån som har nått tips?
Har en bekant som gör så här ; hon lägger barna tidigt, typ 18 sedan väcker hon dem runt elva för att ge dem lite välling. Det är väll kanske ännu märkligare?



Vi fick lite brev från komunen ang att vi sökt dagisplats, brev från bvc att familjegruppen skulle träffas två gånger till och brev från försäkringskassan att mina dagar tar slut i mitten av november så jag fcik 120 dagar av Kent! Fåse om jag kanske behöver fler av han.
Men jag måste få påstå att visst har mina 240 dagar räckt länge? De kommer ju nästan täcka ett helt år.
Och yes så fick vi nått kul med, jag hade beställt kort..=)





Gotrollet mitt!

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Meh, jag fick inget från bvc! =(

Vilka tider blev det?? Säkert när jag är borta...



Jepp, dom bygger nya tomter upp vid spåret! Ska bli rätt många! Tror det var myresjöhus som säljer tomterna! =)



Tycker absolut inte det gör nåt att han somnar med vällingen på kvällen. Skulle bara vara glad om Eric kunde göra det ;) Så väcka han skulle jag absolut inte göra! Och vad skönt att han sover på nätterna nu!!!!

2008-08-29 @ 23:11:07
URL: http://ecin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0