Dagisplats






Nuså har jag beställt blankett om dagisplats till Bon. Det känns verkligen märkligt, min lillbebe som har blivet ett barn ska börja på dagis.
Det var meningen att han skulle få börja i august men dagarna räcker inte till så länge. Så Bon får börja i mars istället.
Jag har faktist börjat längta till att få börja jobba.
Även om det här är den bästa tiden i hela mitt liv. Jag har fått nya underbara vänner. Jag som trodde att jag skulle få sitta ensam hemma i ett och ett halv år.
Och nu till höst ska vi förhoppningsvis få börja på bebesång och så ska vi åka till skönsberg på babecafe. Bon gillar verkligen att va med andra barn.
Det är liksom en ny period som börjar. Jag har verkligen tyckt om att få lära känna min underbara son.
Det ska bli spännande och så roligt.



Igår fick vi lite bakläxa ang hur Bon äter. jag som orolig mamma har ifall han inte ätit så mycket mat gett han en flaska välling. Men det skulle vi inte göra för då skulle trollis lära sig att ifall han inte gillar maten så kommer han få välling istället.
Så igår fick han ingen välling efter maten och inte idag heller.
Och om Bon vaknade på natten så skulle vi försöka att inte ge han nån mat. Inatt vakande han några gånger men jag gav mig inte. Han fick gråta.(det känndes piss...) Men han somnade om och vaknade halvsex. Då fick han mat och sov till sju!
Jag kommer uppdatera lite om hans sömn ett tag eftersom den inte alls är som den brukar. Det beror nog på att han växer så pass mycket nu.
Så jag hoppas att det inte blir allt för jobbigt att läsa om.
För att kompensera så kan jag lägga in en fräckis!



Bert fick höra på jobbet att män kan hålla sig längre när dom har sex om dom runkar en stund innan. han tänkte att det skulle han prova. Men var? Inte på kontoret. Inte hemma. Då kom han på det. Han parkerade bilen på väg hem från jobbet och la sig under bilen och låtsades kolla den. Han blundade och tog fram den och började dra. När han plötsligt hörde röster. Han tänkte att han inte ville gå miste om en orgasm så han fortsatte blunda. Sen hörde han detta
 -Detta är polisen vad händer?
 -Jag kollar drivaxeln bara säger Bert och fortsätter att blunda. 
-Då kanske du ska kolla bromsarna också, din bil rullade iväg för fem minuter sen.


Fler kommer när jag skriver tråkiga inlägg, jag lovar!!!!



Jojustja!

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Mia

haha....

Den var bra.



Det finns två dagisar i stöde. ;.)



Oj, Leo har fått "bara" mat sen han var ca 8mån. Och då bara vällingen när det är dags att sova. Har fungerat kanon. Men han slutade äta på nätterna när han var 3mån. Det blev lite trilskandes med nappen ett tag. Men han fick ersättning och klarade sig så bra med den. Det var då jag ammade som han inte blev mätt och ville ha flera gånger per natt.

2008-08-19 @ 21:54:37
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag hoppas att det går bra med maten! :-D

Och ja, jag vill ha fler fräckisar att läsa.

2008-08-19 @ 22:11:19
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag läser GÄRNA om Bons sömn/mat eftersom jag har samma problem! Alltså Eric blir TOKIG (!!!) det går inte efter 03 typ.. Eftersom det inte blivit någon förbättring på nån vecka så har jag låtit det vara ett tag, nu ger M när han går och lägger sig. Så får vi försöka sen igen. Man vill ju se resultat för att orka fortsätta.. Men vi har ju fått ner det till en istället för två ggr så det är ju bra. Han har ju ALDRIG sovit en hel natt utan mat... Den som väntar på nåt gott ;P

2008-08-20 @ 08:37:01
URL: http://ecin.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ena ögat "hänger" ju lite, alltså ögonlocket är lite tjockare.. Så det ska vi kolla upp vad man kan göra. Ms brorsa hade så och Mammas killes dotter oxå när hon var liten.. Ibland kan man tydligen göra något åt det så vi får se!

2008-08-20 @ 12:45:51
Postat av: Malin

Max började sova i sin säng runt ett år men han sover fortfarande i spjälsängen på nätterna eftersom hans rum är i andra sidan huset (nu är inte huset så stort men jag hör inte om han skulle vakna och kliva ur, och han kan hitta på både ett och annat hyss om han är själv ;P). På dagarna går han och lägger sej själv om han vill vila eller sova. Rätt vad det är kan man hitta honom i sängen där han ligger och tittar på teven ;P

2008-08-20 @ 18:43:00
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0